iskmonok
iskmonok
A pontos id
 
Jelenlegi ltogatk szma
Induls: 2008-09-21
 
Iskolai informcik

2022/2023

 szi sznet: 2022. oktber 31. - november 01. A sznet eltti utols tantsi nap 2022.oktber 28. (pntek), a sznet utni els tantsi nap 2021. november 07. (htf).
1-2. Igazgati sznet: 2022. november 02-03.
3. Igazgati sznet: 2022. november 04. Plyaorientcis nap
 Tli sznet: 2022. december 22. - 2023. janur 06. A sznet eltti utols tantsi nap 2022.december 21. (szerda), a sznet utni els tantsi nap 2023. janur 09. (htf).
 Tavaszi sznet: 2023. prilis 06. - prilis 11. A sznet eltti utols tantsi nap 2023. prilis 05. (szerda), a sznet utni els tantsi nap 2023. prilis 12. (szerda).
4. Igazgati sznet: 2023. mjus 26. - Gyermeknap/DK
5. Igazgati sznet: Szabadon felhasznlhat
 
Men
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Aktulis hrek
Aktulis hrek : Pedaggiai Program3

Pedaggiai Program3

  2013.09.20. 11:39

Tantrgyak rendszere


3.4. A tantrgyak rendszere

Tartalmazza a kerettantervben meghatrozottakon fell a ktelez s a nem ktelez tanrai foglalkozsok megtantand s elsajttand tananyagt. Tovbb, az ehhez szksges ktelez, ktelezen vlasztand, vagy szabadon vlaszthat tanrai foglalkozsok megnevezst, raszmt, a fejleszts vrt eredmnyeit, a tovbbhalads feltteleit. Azon tantrgyak esetn, ahol a kerettantervhez kpest nincs vltozs, illetve az vfolyamonknti tmakrket s raszmokat mr tartalmazza a kerettanterv,  az adott tantrgynl feltntetsre kerl.

3.4.1. Angol

1. A tantrgy tantsnak ltalnos cljai

Az els kt vfolyam elsdleges clja, hogy felkeltse a tanulk rdekldst az idegen nyelvek tanulsa irnt a pozitv attitd s a tarts motivci kialaktsval. Fontos cl tovbb, hogy a nyelvtanuls a kezdetektl lmny, rdekes tapasztalat legyen a tanulk szmra.

Ebben a szakaszban elssorban a beszdszlels, beszdbtorsg kialaktsval s a halls utni szvegrts fejlesztsvel trtnik a kommunikatv kompetencik megalapozsa. A nyelvtanuls a tanulk ltal rtelmezhet szitucikban, kommunikcis helyzetekben, a beszlt nyelven keresztl valsul meg, jtkokra, dalokra, mondkkra, rvid prbeszdek feldolgozsra pl kreatv s motivl folyamat sorn. Az egyre bvl feladatok, kommunikcis helyzetek rvn megtanuljk kifejezni magukat az adott szitucikban, megismtlik, utnozzk a hallottakat. A hallott szvegeket cselekvshez, szitucihoz ktik, gy azok megrtse s felidzse is knnyebb vlik.

Ebben az letkorban az is fontos, hogy a tanulk minden rzkszervkkel rszt vegyenek a nyelvi tevkenysgekben, kapjanak vizulis megerstst, s kzbe vehet trgyakat is hasznljanak a nyelvtanuls sorn.

Az els ktves szakasz vgn, jtkos formban mr ismerkedhetnek az egyszerbb szavak szkpvel, illetve rvid, nyomtatott formban megjelen mondatokkal.

A 3–4. vfolyam egyik legfontosabb clja, hogy fenntartsa a tanulk nyelvtanuls irnti pozitv attitdjt, hogy tovbbra is rmket leljk a nyelvhasznlatban.

A korbbiakhoz hasonlan fontos cl a beszdrts s a kommunikcis kszsg fejlesztse, amelyben most mr nagyobb szerepet jtszik az sszefgg beszd. Ezekhez a fejlesztsi clokhoz trsul az rt olvass, illetve a clnyelvi rs bevezetse, fejlesztse. Az elz szakasz vgn a tanulk mr nyomtatott formban is megismerkedtek egyszer szavakkal, rvid mondatokkal. Ezek lersa, nyomtatott szvegben val biztos felismerse, kiolvassa ennek a szakasznak a feladata. A kszsgek fejlesztse komplex mdon, vals kommunikcis helyzeteken alapul. A motivci fenntartsa rdekben fontos, hogy a tanulk a fejlettsgi szintjknek megfelel, vltozatos feladatokat kapjanak, az ismeretek rgztse tevkenykedtets tjn trtnjen.

Ebben az idszakban jelentsen nvekszik a tanulk szkincse, elkezd kialakulni tantrgy-specifikus szakszkincsk is a clnyelven tanult tantrgyak rvn. A clnyelven tanult tantrgyak keretben megtanult szavak, kifejezsek tbbsgnek hasznlatra a clnyelvi rkon is van md, ami kivl lehetsget teremt a kreativits kibontakoztatsra s az nll nyelvhasznlat fejlesztsre. A tantrgyi integrci kihasznlsval a szkincsfejleszts hatkonyabb vlik, tbb lehetsg addik a szvegrt olvass fejlesztsre is.

A tanulk a clnyelv sajtos mondatszerkezeteivel kontextusba gyazva ismerkednek meg, gy plnek be a nyelvhasznlatukba. Mr sor kerl az egyszer szablyszersgek tudatostsra, de mindig csak akkor, ha azok a nyelvtanuls sorn mr tbbszr elfordultak, ismertt vltak a tanulk szmra. Fontos, hogy a szablyszersgeket a tanulk fedezzk fel, s a pedaggus segtsgvel k vonjk le a kvetkeztetseket.

Az elz szakaszhoz kpest nagyobb hangslyt kap az nll tanulsra val felkszts, az egyni nyelvtanulsi stratgik kialaktsa.

A szakasz vgre az elrend cl a KER szerinti A1-es szint.

A korbbi tmakrk az 5–6. vfolyamon tovbb bvlnek s mlylnek azltal, hogy a tanulk rdekldse s ignyei szerint j szempontokbl kerlnek feldolgozsra. Ezek s az jonnan feldolgozsra kerl tmk is sszhangban llnak a Nat-ban megadott ms mveltsgi terletek tartalmaival, s lehetv teszik, hogy a tanulk a nyelv eszkzvel alaposabban, rnyaltabban megismerjk szkebb s tgabb krnyezetket. A nyelvtanuls irnti motivci fenntartsa szempontjbl meghatroz jelentsge van a tmk gondos megvlasztsnak s annak, hogy a tanulk kvnsgra idrl-idre olyan tmkkal is foglalkozzanak, amelyek aktulisan rdeklik, foglalkoztatjk ket. A tanulsi kedvet fokozza, ha a tanulk vltozatos munkaformk, rtelmes tevkenysgek s rdekes, kihvst jelent feladatok keretben fejleszthetik nyelvtudsukat.

Ebben a fejlesztsi szakaszban tovbb bvl a megismert s alkalmazott nyelvtanulsi stratgik kre. Ezek elsajttsa lehetv teszi, hogy a tanulk egyre inkbb az iskoln kvl is hasznostsk, fejlesszk nyelvtudsukat. A clnyelv tanulsa s a clnyelven trtn tanuls rvn egyre inkbb megtapasztaljk azt is, hogy a nyelvtanuls nem ncl tevkenysg, s azt, hogy a nyelvnek fontos szerepe van az informciszerzsben.

A fejlesztsi szakasz clja, hogy a tanulk a 6. vfolyam vgre elrjk a KER szerinti A2 szintet.

A 78. vfolyamon a clnyelvet tanul dikok A2 szint nyelvtudssal lpnek be a tovbbi nyelvtanulsi folyamatba. Ez a KER megfogalmazsban azt jelenti, hogy „alapszint” s ezen bell „minimumszint” nyelvismerettel rendelkeznek. Ebben a szakaszban a megalapozott kompetencik tovbbi fejlesztse a legfontosabb pedaggiai feladat.

A tanulk nyelvtudsa lehetv teszi, hogy clnyelven is szerezzenek informcit a krlttk lv vilgrl s ezzel a lehetsggel tudatosan ljenek. Motivcijukat nveli, hogy a kt tantsi nyelv osztlyokban a nyelvoktats lehetsget biztost bizonyos tantrgyi tartalmak clnyelvi feldolgozsra. Az ott szerzett specilis tuds, szkincs integrlhat klnbz munkaformkban (projektmunka, nll eladsok), bemutathat a nyelvrkon is.

A Nat fejlesztsi terletei s nevelsi cljai ebben a kpzsi szakaszban is a tanulk lethez s krnyezethez kapcsold tmk feldolgozsa sorn valsthatk meg. Fontosak a korosztlyi sajtossgok, pthet a tanr tbbek kztt az nkifejezs ignyre s a nyelvi kreativitsra. A nyelvoktats sikerben meghatrozak a motivcit felkelt s fenntart rai tevkenysgek, a vltozatos interakcis formk, a nyelvi rk elfogad lgkre, a pozitv visszajelzsek, a konstruktv tmogats s a tanulk szmra is tlthat rtkels.

A tanulk nyelvtudsuk, motivcijuk alapjn mr kpesek clnyelven olvasni a korosztlyuknak megfelel regnyeket, novellkat, s ez az egyik legjobb lehetsg a kontextuson alapul szvegrts fejlesztsre. Egy-egy jl megvlasztott irodalmi alkots olvassa, feldolgozsa sorn a tanulk sokkal tbbet tudnak meg a clnyelvrl, mint amire a tanrai keretek lehetsget adnak. Egy-egy irodalmi m kzs feldolgozsa az anyanyelvi lektor kiemelt feladata lehet.

A fejlesztsi szakasz clja, hogy a 8. vfolyam vgre a tanulk elrjk a B1 szintet. Az eltelt idszak intenzv nyelvtanulsa sorn kialakult a tanulk hatkony nyelvtanulsi stratgija. Ennek segtsgvel az ltalnos iskolai tanulmnyok befejezse utn kpesek lesznek nllan is fejleszteni nyelvtudsukat.

 

2. Heti/ves raszm

 

vfolyam

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Verzi

-

-

-

-

-

-

-

 

Heti ktelez raszm

-

-

-

2

3

3

3

3

Heti vlaszthat raszm

1

1

1

1

1

1

1

1

ves ktelez raszm

-

-

-

72

108

108

108

108

ves vlaszthat raszm

36

36

36

36

36

36

36

36

sszesen

36

36

36

108

144

144

144

144

 

 

3. Tmakrk s raszmok

Tematikai

Egysg

 

1. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Szemlyes vonatkozsok, csald

(any), (iny) (N)

(mv)

 

0

6

6

Krnyezetnk

(any),(iny)(tet)

0

4

4

Az iskola

(any),(iny)

0

7

7

letmd

(any),(iny) (TE)

0

8

8

Szabadid, szrakozs

(any),(iny) (TE)

0

 

7

sszesen:

0

32

32

 

Tematikai

Egysg

 

2. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Szemlyes vonatkozsok, csald

(any), (iny) (N)

(mv)

 

0

6

6

Krnyezetnk

(any),(iny)(tet)

0

4

4

Az iskola

(any),(iny)

0

7

7

letmd

(any),(iny) (TE)

0

8

8

Szabadid, szrakozs

(any),(iny) (TE)

0

 

7

sszesen:

0

32

32

 

Tematikai

egysg

 

3. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Csald

(any), (iny), (n)

0

3

3

Otthon

(any),(iny),(K)

0

3

3

tkezs

(iny),(TE),

0

3

3

Id, idjrs

(tet), (iny),

0

3

3

ltzkds

(iny)

0

3

3

Sport

(N),(iny)

0

3

3

Iskola, bartok

(iny),

0

3

3

Szabadid

(TE), (iny)

0

3

3

Termszet, llatok

(tet), (iny)

0

3

3

nnepek s hagyomnyok

(E), (iny)

0

3

3

Fantzia s valsg

(iny),(mv)

0

2

2

sszesen:

0

32

32

 

Tematikai

egysg

 

4. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat rakeret

 

B

sszesen

 

A+B

Csald

(any), (iny), (n)

7

3

3

Otthon

(any),(iny),(K)

7

3

3

tkezs

(iny),(TE),

7

3

3

Id, idjrs

(tet), (iny),

7

3

3

ltzkds

(iny)

5

3

3

Sport

(N),(iny)

5

3

3

Iskola, bartok

(iny),

6

3

3

Szabadid

(TE), (iny)

5

3

3

Termszet, llatok

(tet), (iny)

6

3

3

nnepek s hagyomnyok

(E), (iny)

5

3

3

Fantzia s valsg

(iny),(mv)

5

2

2

sszesen:

65

32

97

 

Tematikai

egysg

 

5. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Csald

n s a csaldom.

Csaldtagok bemutatsa.

Csaldi esemnyek, kzs programok.

Csaldi nnepek.

Napirend.

 

 

        (iny) (N)

9

3

12

Otthon

Otthonom, szkebb krnyezetem

Lakhelyisgek, btorok, berendezsi trgyak.

Kedvenc jtkaim.

Lakhelyem, tgabb krnyezetem.

 

 

 

(iny) (tet) (K)

9

 

 

 

          3

12

tkezs

Napi tkezsek.

(iny)

7

2

9

Id, idjrs

Az ra.

vszakok s hnapok.

A ht napjai s a napszakok

(iny) (tet)

8

2

11

ltzkds

vszakok s ruhadarabok.

(iny) (N)

6

2

8

Sport

Testrszek s mozgs.

(iny) (TE)

7

2

9

Iskola, bartok

Iskolm, osztlytermnk.

Tantrgyaim, tanraim.

Osztlytrsaim, bartaim.

Tanrn kvli kzs programjaink.

Iskolai let ms orszgokban.

(iny) (N)

8

2

11

Szabadid, szrakozs

Szabadids tevkenysgek, kedvenc idtltsem.

(iny) (mv)

6

2

8

Termszet, llatok

Kisllatok.

Kedvenc llataim.

llatok a hz krl.

Nvnyek az otthonomban, iskolmban.

Kontinensek, tjegysgek.

(iny) (tet)

6

2

8

nnepek s szoksok

Az n nnepeim.

nnepek itthon s a nagyvilgban.

(iny) (H)

6

2

8

Vros, bevsrls

Vrosok, teleplsek, falvak.

pletek, utck.

Az n vrosom/falum.

(iny) (tet) (H)

6

2

8

Utazs, pihens

Tborok, osztlykirnduls.

(iny)

6

2

8

Fantzia s valsg

Kedvenc olvasmnyaim, knyveim.

Kpzeletem vilga.

(iny)

(mv)

6

2

8

Zene, mvszetek

Mzeumltogats.

(iny) (mv)

2

2

4

Krnyezetnk vdelme

Veszlyeztetett llat- s nvnyvilg.

(iny) (tet)

6

2

8

sszesen:

98

32

130

 

Tematikai

egysg

 

6. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Csald

Csaldi esemnyek, kzs programok.

Napirend.

 

(iny)

       

              9

3

12

Otthon

Kedvenc jtkaim.

(iny)

             5

 

          2

7

tkezs

Napi tkezsek.

Kedvenc teleim, italaim.

Egszsges tpllkozs.

Receptek, fzs, sts.

(iny)

9

3

12

Id, idjrs

vszakok s hnapok.

A ht napjai s a napszakok.

Idjrs, idjrsi jelensgek megfigyelse.

(iny)

7

3

10

ltzkds

vszakok s ruhadarabok.

Kedvenc ruhim.

Divat.

(iny)

7

2

9

Iskola, bartok

Osztlytrsaim, bartaim.

Tanrn kvli kzs programjaink.

Iskolai let ms orszgokban.

(iny)

7

3

10

Szabadid, szrakozs

Szabadids tevkenysgek, kedvenc idtltsem.

Internet, interaktv jtkok.

Kzs idtlts bartokkal.

(iny)

7

2

9

Termszet, llatok

Kisllatok.

Kedvenc llataim.

llatok a hz krl.

Vadon l s llatkerti llatok.

llatok a nagyvilgban.

Nvnyek az otthonomban, iskolmban.

Kontinensek, tjegysgek.

(iny)

7

2

9

nnepek s szoksok

Az n nnepeim.

nnepek itthon s a nagyvilgban.

(iny)

7

2

9

Vros, bevsrls

Vrosok, teleplsek, falvak.

pletek, utck.

zletek, bevsrlkzpontok, piac.

Vsrls.

(iny)

7

2

9

Utazs, pihens

Vakci, nyarals.

Tborok, osztlykirnduls.

(iny)

7

2

9

Fantzia s valsg

Kpzeletem vilga.

(iny)

             5

2

7

Zene, mvszetek

Kedvenc zenm, egyttesem.

Film- s sznhzi lmnyeim, mzeumltogats.

(iny)

7

2

9

Egszsges letmd

A rendszeres testedzs.

A helyes tpllkozs.

(iny)

7

2

9

sszesen:

98

32

130

 

Tematikai

egysg

 

7. vfolyam

Kulcskompetencik/

A tematikai egysg nevelsi-fejlesztsi cljai

Kerettantervi raszm

( 90%)

A

Vlaszthat

rakeret

 

B

sszesen

 

 

A+B

Csald

n s a csaldom.

Csaldtagok bemutatsa

Csaldi esemnyek, kzs programok.

Nagyszleim vilga.

 

 

(any), (iny),(N)

6

2

8

Otthon

Otthonom, szkebb krnyezetem.

Lakhelyisgek, btorok, berendezsi trgyak.

Lakhelyem, tgabb krnyezetem.

Otthonok a clnyelvi orszgban s a nagyvilgban.

(iny),(tet)(K)

 

6

 

 

 

          2

8

tkezs

Napi tkezsek.

Kedvenc teleim, italaim.

Egszsges tpllkozs.

(iny)

5

1

6

Id, idjrs

Az ra.

vszakok s hnapok.

A ht napjai s a napszakok.

Idjrs.

Idjrsi rekordok.

Idjrsi jelensgek.

(iny) (tet)

5

2

7

ltzkds

Ruhadarabok.

Kedvenc ruhim.

Divat vilga.

(iny) (N)

5

1

6

Sport

Testrszek s mozgs.

Kedvenc sportom.

Sportok, sportfelszerelsek.

Extrm sportok.

Sportversenyek, olimpia.

(iny) (TE)

6

1

7

Iskola, bartok

Iskolm, osztlytermnk.

Tantrgyaim, tanraim.

Osztlytrsaim, bartaim.

Tanrn kvli kzs programjaink.

(iny) (N)

7

2

9

Szabadid, szrakozs

Szabadids tevkenysgek, kedvenc idtltsem.

Internet, interaktv jtkok.

Mozi, sznhz, zenehallgats, killtsok.

Kzs idtlts bartokkal.

(iny) (mv)

6

1

      7

nnepek s szoksok

Az n nnepeim.

nnepek itthon s a nagyvilgban.

(iny) (H)

5

1

6

Vros, bevsrls

Vrosok, tele

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Csengetsi rend

      7:45  Sorakoz

1.ra        8:00 - 8:45

2.ra        8:55 - 9:40

3.ra      9:55 - 10:40

4.ra     10:50 - 11:35

5.ra     11:45 - 12:30

6.ra    12:40 - 13:25

7.ra    13:30 - 14:10

8.ra      14:15 - 14:55

 
Linkek
 
Idjrs elrejelzs
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros