iskmonok
iskmonok
A pontos idő
 
Jelenlegi látogatók száma
Indulás: 2008-09-21
 
Iskolai információk

2022/2023

 Őszi szünet: 2022. október 31. - november 01. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2022.október 28. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2021. november 07. (hétfő).
1-2. Igazgatói szünet: 2022. november 02-03.
3. Igazgatói szünet: 2022. november 04. Pályaorientációs nap
 Téli szünet: 2022. december 22. - 2023. január 06. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2022.december 21. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2023. január 09. (hétfő).
 Tavaszi szünet: 2023. április 06. - április 11. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. április 05. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2023. április 12. (szerda).
4. Igazgatói szünet: 2023. május 26. - Gyermeknap/DÖK
5. Igazgatói szünet: Szabadon felhasználható
 
Menü
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Aktuális hírek
Aktuális hírek : Pedagógiai Program3

Pedagógiai Program3

  2013.09.20. 11:39

Tantárgyak rendszere


3.4. A tantárgyak rendszere

Tartalmazza a kerettantervben meghatározottakon felül a kötelező és a nem kötelező tanórai foglalkozások megtanítandó és elsajátítandó tananyagát. Továbbá, az ehhez szükséges kötelező, kötelezően választandó, vagy szabadon választható tanórai foglalkozások megnevezését, óraszámát, a fejlesztés várt eredményeit, a továbbhaladás feltételeit. Azon tantárgyak esetén, ahol a kerettantervhez képest nincs változás, illetve az évfolyamonkénti témaköröket és óraszámokat már tartalmazza a kerettanterv,  az adott tantárgynál feltüntetésre kerül.

3.4.1. Angol

1. A tantárgy tanításának általános céljai

Az első két évfolyam elsődleges célja, hogy felkeltse a tanulók érdeklődését az idegen nyelvek tanulása iránt a pozitív attitűd és a tartós motiváció kialakításával. Fontos cél továbbá, hogy a nyelvtanulás a kezdetektől élmény, érdekes tapasztalat legyen a tanulók számára.

Ebben a szakaszban elsősorban a beszédészlelés, beszédbátorság kialakításával és a hallás utáni szövegértés fejlesztésével történik a kommunikatív kompetenciák megalapozása. A nyelvtanulás a tanulók által értelmezhető szituációkban, kommunikációs helyzetekben, a beszélt nyelven keresztül valósul meg, játékokra, dalokra, mondókákra, rövid párbeszédek feldolgozására épülő kreatív és motiváló folyamat során. Az egyre bővülő feladatok, kommunikációs helyzetek révén megtanulják kifejezni magukat az adott szituációkban, megismétlik, utánozzák a hallottakat. A hallott szövegeket cselekvéshez, szituációhoz kötik, így azok megértése és felidézése is könnyebbé válik.

Ebben az életkorban az is fontos, hogy a tanulók minden érzékszervükkel részt vegyenek a nyelvi tevékenységekben, kapjanak vizuális megerősítést, és kézbe vehető tárgyakat is használjanak a nyelvtanulás során.

Az első kétéves szakasz végén, játékos formában már ismerkedhetnek az egyszerűbb szavak szóképével, illetve rövid, nyomtatott formában megjelenő mondatokkal.

A 3–4. évfolyam egyik legfontosabb célja, hogy fenntartsa a tanulók nyelvtanulás iránti pozitív attitűdjét, hogy továbbra is örömüket leljék a nyelvhasználatban.

A korábbiakhoz hasonlóan fontos cél a beszédértés és a kommunikációs készség fejlesztése, amelyben most már nagyobb szerepet játszik az összefüggő beszéd. Ezekhez a fejlesztési célokhoz társul az értő olvasás, illetve a célnyelvi írás bevezetése, fejlesztése. Az előző szakasz végén a tanulók már nyomtatott formában is megismerkedtek egyszerű szavakkal, rövid mondatokkal. Ezek leírása, nyomtatott szövegben való biztos felismerése, kiolvasása ennek a szakasznak a feladata. A készségek fejlesztése komplex módon, valós kommunikációs helyzeteken alapul. A motiváció fenntartása érdekében fontos, hogy a tanulók a fejlettségi szintjüknek megfelelő, változatos feladatokat kapjanak, az ismeretek rögzítése tevékenykedtetés útján történjen.

Ebben az időszakban jelentősen növekszik a tanulók szókincse, elkezd kialakulni tantárgy-specifikus szakszókincsük is a célnyelven tanult tantárgyak révén. A célnyelven tanult tantárgyak keretében megtanult szavak, kifejezések többségének használatára a célnyelvi órákon is van mód, ami kiváló lehetőséget teremt a kreativitás kibontakoztatására és az önálló nyelvhasználat fejlesztésére. A tantárgyi integráció kihasználásával a szókincsfejlesztés hatékonyabbá válik, több lehetőség adódik a szövegértő olvasás fejlesztésére is.

A tanulók a célnyelv sajátos mondatszerkezeteivel kontextusba ágyazva ismerkednek meg, így épülnek be a nyelvhasználatukba. Már sor kerül az egyszerű szabályszerűségek tudatosítására, de mindig csak akkor, ha azok a nyelvtanulás során már többször előfordultak, ismertté váltak a tanulók számára. Fontos, hogy a szabályszerűségeket a tanulók fedezzék fel, és a pedagógus segítségével ők vonják le a következtetéseket.

Az előző szakaszhoz képest nagyobb hangsúlyt kap az önálló tanulásra való felkészítés, az egyéni nyelvtanulási stratégiák kialakítása.

A szakasz végére az elérendő cél a KER szerinti A1-es szint.

A korábbi témakörök az 5–6. évfolyamon tovább bővülnek és mélyülnek azáltal, hogy a tanulók érdeklődése és igényei szerint új szempontokból kerülnek feldolgozásra. Ezek és az újonnan feldolgozásra kerülő témák is összhangban állnak a Nat-ban megadott más műveltségi területek tartalmaival, és lehetővé teszik, hogy a tanulók a nyelv eszközével alaposabban, árnyaltabban megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket. A nyelvtanulás iránti motiváció fenntartása szempontjából meghatározó jelentősége van a témák gondos megválasztásának és annak, hogy a tanulók kívánságára időről-időre olyan témákkal is foglalkozzanak, amelyek aktuálisan érdeklik, foglalkoztatják őket. A tanulási kedvet fokozza, ha a tanulók változatos munkaformák, értelmes tevékenységek és érdekes, kihívást jelentő feladatok keretében fejleszthetik nyelvtudásukat.

Ebben a fejlesztési szakaszban tovább bővül a megismert és alkalmazott nyelvtanulási stratégiák köre. Ezek elsajátítása lehetővé teszi, hogy a tanulók egyre inkább az iskolán kívül is hasznosítsák, fejlesszék nyelvtudásukat. A célnyelv tanulása és a célnyelven történő tanulás révén egyre inkább megtapasztalják azt is, hogy a nyelvtanulás nem öncélú tevékenység, s azt, hogy a nyelvnek fontos szerepe van az információszerzésben.

A fejlesztési szakasz célja, hogy a tanulók a 6. évfolyam végére elérjék a KER szerinti A2 szintet.

A 78. évfolyamon a célnyelvet tanuló diákok A2 szintű nyelvtudással lépnek be a további nyelvtanulási folyamatba. Ez a KER megfogalmazásában azt jelenti, hogy „alapszintű” és ezen belül „minimumszintű” nyelvismerettel rendelkeznek. Ebben a szakaszban a megalapozott kompetenciák további fejlesztése a legfontosabb pedagógiai feladat.

A tanulók nyelvtudása lehetővé teszi, hogy célnyelven is szerezzenek információt a körülöttük lévő világról és ezzel a lehetőséggel tudatosan éljenek. Motivációjukat növeli, hogy a két tanítási nyelvű osztályokban a nyelvoktatás lehetőséget biztosít bizonyos tantárgyi tartalmak célnyelvi feldolgozására. Az ott szerzett speciális tudás, szókincs integrálható különböző munkaformákban (projektmunka, önálló előadások), bemutatható a nyelvórákon is.

A Nat fejlesztési területei és nevelési céljai ebben a képzési szakaszban is a tanulók életéhez és környezetéhez kapcsolódó témák feldolgozása során valósíthatók meg. Fontosak a korosztályi sajátosságok, építhet a tanár többek között az önkifejezés igényére és a nyelvi kreativitásra. A nyelvoktatás sikerében meghatározóak a motivációt felkeltő és fenntartó órai tevékenységek, a változatos interakciós formák, a nyelvi órák elfogadó légköre, a pozitív visszajelzések, a konstruktív támogatás és a tanulók számára is átlátható értékelés.

A tanulók nyelvtudásuk, motivációjuk alapján már képesek célnyelven olvasni a korosztályuknak megfelelő regényeket, novellákat, s ez az egyik legjobb lehetőség a kontextuson alapuló szövegértés fejlesztésére. Egy-egy jól megválasztott irodalmi alkotás olvasása, feldolgozása során a tanulók sokkal többet tudnak meg a célnyelvről, mint amire a tanórai keretek lehetőséget adnak. Egy-egy irodalmi mű közös feldolgozása az anyanyelvi lektor kiemelt feladata lehet.

A fejlesztési szakasz célja, hogy a 8. évfolyam végére a tanulók elérjék a B1 szintet. Az eltelt időszak intenzív nyelvtanulása során kialakult a tanulók hatékony nyelvtanulási stratégiája. Ennek segítségével az általános iskolai tanulmányok befejezése után képesek lesznek önállóan is fejleszteni nyelvtudásukat.

 

2. Heti/éves óraszám

 

Évfolyam

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Verzió

-

-

-

-

-

-

-

 

Heti kötelező óraszám

-

-

-

2

3

3

3

3

Heti választható óraszám

1

1

1

1

1

1

1

1

Éves kötelező óraszám

-

-

-

72

108

108

108

108

Éves választható óraszám

36

36

36

36

36

36

36

36

Összesen

36

36

36

108

144

144

144

144

 

 

3. Témakörök és óraszámok

Tematikai

Egység

 

1. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Személyes vonatkozások, család

(any), (iny) (ÉN)

(műv)

 

0

6

6

Környezetünk

(any),(iny)(tet)

0

4

4

Az iskola

(any),(iny)

0

7

7

Életmód

(any),(iny) (TE)

0

8

8

Szabadidő, szórakozás

(any),(iny) (TE)

0

 

7

Összesen:

0

32

32

 

Tematikai

Egység

 

2. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Személyes vonatkozások, család

(any), (iny) (ÉN)

(műv)

 

0

6

6

Környezetünk

(any),(iny)(tet)

0

4

4

Az iskola

(any),(iny)

0

7

7

Életmód

(any),(iny) (TE)

0

8

8

Szabadidő, szórakozás

(any),(iny) (TE)

0

 

7

Összesen:

0

32

32

 

Tematikai

egység

 

3. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Család

(any), (iny), (Én)

0

3

3

Otthon

(any),(iny),(K)

0

3

3

Étkezés

(iny),(TE),

0

3

3

Idő, időjárás

(tet), (iny),

0

3

3

Öltözködés

(iny)

0

3

3

Sport

(ÉN),(iny)

0

3

3

Iskola, barátok

(iny),

0

3

3

Szabadidő

(TE), (iny)

0

3

3

Természet, állatok

(tet), (iny)

0

3

3

Ünnepek és hagyományok

(E), (iny)

0

3

3

Fantázia és valóság

(iny),(műv)

0

2

2

Összesen:

0

32

32

 

Tematikai

egység

 

4. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható órakeret

 

B

Összesen

 

A+B

Család

(any), (iny), (Én)

7

3

3

Otthon

(any),(iny),(K)

7

3

3

Étkezés

(iny),(TE),

7

3

3

Idő, időjárás

(tet), (iny),

7

3

3

Öltözködés

(iny)

5

3

3

Sport

(ÉN),(iny)

5

3

3

Iskola, barátok

(iny),

6

3

3

Szabadidő

(TE), (iny)

5

3

3

Természet, állatok

(tet), (iny)

6

3

3

Ünnepek és hagyományok

(E), (iny)

5

3

3

Fantázia és valóság

(iny),(műv)

5

2

2

Összesen:

65

32

97

 

Tematikai

egység

 

5. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Család

Én és a családom.

Családtagok bemutatása.

Családi események, közös programok.

Családi ünnepek.

Napirend.

 

 

        (iny) (ÉN)

9

3

12

Otthon

Otthonom, szűkebb környezetem

Lakóhelyiségek, bútorok, berendezési tárgyak.

Kedvenc játékaim.

Lakóhelyem, tágabb környezetem.

 

 

 

(iny) (tet) (K)

9

 

 

 

          3

12

Étkezés

Napi étkezések.

(iny)

7

2

9

Idő, időjárás

Az óra.

Évszakok és hónapok.

A hét napjai és a napszakok

(iny) (tet)

8

2

11

Öltözködés

Évszakok és ruhadarabok.

(iny) (ÉN)

6

2

8

Sport

Testrészek és mozgás.

(iny) (TE)

7

2

9

Iskola, barátok

Iskolám, osztálytermünk.

Tantárgyaim, tanáraim.

Osztálytársaim, barátaim.

Tanórán kívüli közös programjaink.

Iskolai élet más országokban.

(iny) (ÉN)

8

2

11

Szabadidő, szórakozás

Szabadidős tevékenységek, kedvenc időtöltésem.

(iny) (műv)

6

2

8

Természet, állatok

Kisállatok.

Kedvenc állataim.

Állatok a ház körül.

Növények az otthonomban, iskolámban.

Kontinensek, tájegységek.

(iny) (tet)

6

2

8

Ünnepek és szokások

Az én ünnepeim.

Ünnepek itthon és a nagyvilágban.

(iny) (H)

6

2

8

Város, bevásárlás

Városok, települések, falvak.

Épületek, utcák.

Az én városom/falum.

(iny) (tet) (H)

6

2

8

Utazás, pihenés

Táborok, osztálykirándulás.

(iny)

6

2

8

Fantázia és valóság

Kedvenc olvasmányaim, könyveim.

Képzeletem világa.

(iny)

(műv)

6

2

8

Zene, művészetek

Múzeumlátogatás.

(iny) (műv)

2

2

4

Környezetünk védelme

Veszélyeztetett állat- és növényvilág.

(iny) (tet)

6

2

8

Összesen:

98

32

130

 

Tematikai

egység

 

6. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Család

Családi események, közös programok.

Napirend.

 

(iny)

       

              9

3

12

Otthon

Kedvenc játékaim.

(iny)

             5

 

          2

7

Étkezés

Napi étkezések.

Kedvenc ételeim, italaim.

Egészséges táplálkozás.

Receptek, főzés, sütés.

(iny)

9

3

12

Idő, időjárás

Évszakok és hónapok.

A hét napjai és a napszakok.

Időjárás, időjárási jelenségek megfigyelése.

(iny)

7

3

10

Öltözködés

Évszakok és ruhadarabok.

Kedvenc ruháim.

Divat.

(iny)

7

2

9

Iskola, barátok

Osztálytársaim, barátaim.

Tanórán kívüli közös programjaink.

Iskolai élet más országokban.

(iny)

7

3

10

Szabadidő, szórakozás

Szabadidős tevékenységek, kedvenc időtöltésem.

Internet, interaktív játékok.

Közös időtöltés barátokkal.

(iny)

7

2

9

Természet, állatok

Kisállatok.

Kedvenc állataim.

Állatok a ház körül.

Vadon élő és állatkerti állatok.

Állatok a nagyvilágban.

Növények az otthonomban, iskolámban.

Kontinensek, tájegységek.

(iny)

7

2

9

Ünnepek és szokások

Az én ünnepeim.

Ünnepek itthon és a nagyvilágban.

(iny)

7

2

9

Város, bevásárlás

Városok, települések, falvak.

Épületek, utcák.

Üzletek, bevásárlóközpontok, piac.

Vásárlás.

(iny)

7

2

9

Utazás, pihenés

Vakáció, nyaralás.

Táborok, osztálykirándulás.

(iny)

7

2

9

Fantázia és valóság

Képzeletem világa.

(iny)

             5

2

7

Zene, művészetek

Kedvenc zeném, együttesem.

Film- és színházi élményeim, múzeumlátogatás.

(iny)

7

2

9

Egészséges életmód

A rendszeres testedzés.

A helyes táplálkozás.

(iny)

7

2

9

Összesen:

98

32

130

 

Tematikai

egység

 

7. évfolyam

Kulcskompetenciák/

A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai

Kerettantervi óraszám

( 90%)

A

Választható

órakeret

 

B

Összesen

 

 

A+B

Család

Én és a családom.

Családtagok bemutatása

Családi események, közös programok.

Nagyszüleim világa.

 

 

(any), (iny),(ÉN)

6

2

8

Otthon

Otthonom, szűkebb környezetem.

Lakóhelyiségek, bútorok, berendezési tárgyak.

Lakóhelyem, tágabb környezetem.

Otthonok a célnyelvi országban és a nagyvilágban.

(iny),(tet)(K)

 

6

 

 

 

          2

8

Étkezés

Napi étkezések.

Kedvenc ételeim, italaim.

Egészséges táplálkozás.

(iny)

5

1

6

Idő, időjárás

Az óra.

Évszakok és hónapok.

A hét napjai és a napszakok.

Időjárás.

Időjárási rekordok.

Időjárási jelenségek.

(iny) (tet)

5

2

7

Öltözködés

Ruhadarabok.

Kedvenc ruháim.

Divat világa.

(iny) (ÉN)

5

1

6

Sport

Testrészek és mozgás.

Kedvenc sportom.

Sportok, sportfelszerelések.

Extrém sportok.

Sportversenyek, olimpia.

(iny) (TE)

6

1

7

Iskola, barátok

Iskolám, osztálytermünk.

Tantárgyaim, tanáraim.

Osztálytársaim, barátaim.

Tanórán kívüli közös programjaink.

(iny) (ÉN)

7

2

9

Szabadidő, szórakozás

Szabadidős tevékenységek, kedvenc időtöltésem.

Internet, interaktív játékok.

Mozi, színház, zenehallgatás, kiállítások.

Közös időtöltés barátokkal.

(iny) (műv)

6

1

      7

Ünnepek és szokások

Az én ünnepeim.

Ünnepek itthon és a nagyvilágban.

(iny) (H)

5

1

6

Város, bevásárlás

Városok, tele

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csengetési rend

      7:45  Sorakozó

1.óra        8:00 - 8:45

2.óra        8:55 - 9:40

3.óra      9:55 - 10:40

4.óra     10:50 - 11:35

5.óra     11:45 - 12:30

6.óra    12:40 - 13:25

7.óra    13:30 - 14:10

8.óra      14:15 - 14:55

 
Linkek
 
Időjárás előrejelzés
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG